Vrijdag 25/11: van Melo naar Salto - Reisverslag uit Tacuarembó, Uruguay van Kevin&Xena - WaarBenJij.nu Vrijdag 25/11: van Melo naar Salto - Reisverslag uit Tacuarembó, Uruguay van Kevin&Xena - WaarBenJij.nu

Vrijdag 25/11: van Melo naar Salto

Blijf op de hoogte en volg Kevin&Xena

26 November 2016 | Uruguay, Tacuarembó

We zijn op weg naar de grens van Uruguay om verder te reizen in Argentinië en namen deze ochtend de bus om 6u45 van Melo naar Tacuarembó. Daar bleek echter dat we wederom moesten wachten (van 10-18u) op onze aansluiting, naar Salto. In de tussentijd hebben we vooral geluierd, want het is bakken en braden vandaag. In Tacuarembó valt daarenboven weinig te beleven en weinig cafeetjes met internet te vinden...dus hebben we onze stoute schoenen aangetrokken en in een hotelletje gevraagd of we van hun internet gebruik mochten maken (tegen een kleine vergoeding). We werden daar met open armen ontvangen en mochten gratis en zo lang als we wilden gebruik maken van de wifi en van de computer in de lobby. Toen we klaar waren en hen uitvoerig bedankten,vroegen ze zelfs of we niet nog iets nodig hadden zoals toilet ofzo. Ongelooflijk! In de tijd daar hebben we oa. een Air bnb gezocht in Salto, want 's avonds laat ter plekke nog iets zoeken is niet leuk...
Toen we in Salto toekwamen en richting ons logeeradres liepen, riep er ineens iemand uit een auto aan de stoplichten: "Xena, Xena, soy Mariza! Usteden son de Belgica, no?" Blijkbaar hadden we tijdens de busreis zonder internet het berichtje gemist van onze gastvrouw dat ze ons aan de bushalte zou komen ophalen, gratis en voor niks. Op dat moment beseften we al dat we geen betere logeerplek hadden kunnen vinden en bij thuiskomst werd dat helemaal bevestigd: "mi casa es tu casa" en we mochten gewoon uit de frigo eten wat we willen. We vallen hier werkelijk met ons gat van de ene boter in de andere :-D

• 27 November 2016 - 19:00

Nancy:

Dat is verschieten he,we zijn dat hier niet meer gewoon.

• 28 November 2016 - 23:12

Kevin&Xena :

Nee, zot he. Dankzij zo'n mensen besef je des te meer dat er ook nog veel goeds is in deze wereld.