zaterdag 26/11: Salto - Reisverslag uit Salto, Uruguay van Kevin&Xena - WaarBenJij.nu zaterdag 26/11: Salto - Reisverslag uit Salto, Uruguay van Kevin&Xena - WaarBenJij.nu

zaterdag 26/11: Salto

Blijf op de hoogte en volg Kevin&Xena

27 November 2016 | Uruguay, Salto

Vandaag wilden we de thermen bezoeken en dat hebben we gedaan -mits wat omwegen :-)
We hadden een foutje gemaakt tijdens ons opzoekingswerk en zijn na meer dan een uur rondlopen op zoek naar de bus terug naar onze verblijfplaats gekeerd om een plan b te bedenken :-S Onze gastvrouw kwam met de oplossing: zij ging sowieso met een vriendin ook naar de thermen (maar iets dichtere en kleinere). Dus zijn we mee in de auto gestapt :-)
De thermen hier zijn eerder openluchtzwembaden (met warm bronwater wel te verstaan) en snacktentjes, speeltuintjes voor de kinderen en mensen die hun strandstoeltjes en frigoboxen meenemen. Een héél ander concept dan "thermen" bij ons ;-)
Het heeft wel ontzettend deugd gedaan om even te niksen en ons te laten leiden/voeren. Uiteindelijk zijn we door het onweer weggejaagd en bij thuiskomst bleek de hele wijk zonder elektriciteit te zitten. Dat geeft dan weer de tijd om (in het donker weliswaar) al onze avonturen te noteren. :-)
Toch nog iets over onze gastvrouw, Mariza... We worden hier echt verwend, beter dan in een hotel! Mariza (rond de 55?) is schooldirecteur en heeft 4 kinderen. Alle kinderen zijn het huis uit dus zorgt ze met plezier voor haar gasten. We mogen hier van alles gebruik maken, ook de wasmachine. Meer nog...toen we (voor de eerste keer ;-)) naar de thermen vertrokken, stelde ze zelfs voor om ondertussen onze was voor ons te doen. Overdreven lief, toch? :-) We blijven hier nog een nachtje of twee, want het is leuk om in een warm nest terecht te komen ;-)
Wie zich zorgen maakt over ons, mag dus helemaal gerust zijn...dat verre Zuid-Amerika is tot nu toe helemaal nog niet zo eng geweest ;-)