Zo 27/11 en maandag 28/11: in Salto - Reisverslag uit Salto, Uruguay van Kevin&Xena - WaarBenJij.nu Zo 27/11 en maandag 28/11: in Salto - Reisverslag uit Salto, Uruguay van Kevin&Xena - WaarBenJij.nu

Zo 27/11 en maandag 28/11: in Salto

Blijf op de hoogte en volg Kevin&Xena

28 November 2016 | Uruguay, Salto

We hebben het gisteren rustig aan gedaan met een uitgebreid ontbijt, de was doen, boodschappen, naar de busterminal om te informeren naar de busuren (= een goed half uur wandelen enkele tocht), persoonlijke administratie... We hebben ook gekookt voor Mariza: Vlaamse stoverij als avondeten. Dat mocht wel, want we betaalden via Air Bnb enkel voor de overnachting maar krijgen hier heel de dag ook eten :-)
Vandaag zijn we opnieuw naar de thermen geweest. We hadden nu extra goed opgezocht om hoe laat en waar opstappen voor Termas Arapey! Om 7u 's ochtends kwamen we net op tijd (opstaan verliep wat moeilijk ;-)) toe aan de bushalte na een half uur serieus doorstappen en wat bleek... de bus van 7u was recent afgeschaft. Aaah! >:) En de volgende was pas om 12u. Dju!
We zijn dan maar terug naar Termas Dayman geweest die dichterbij is en waar het lot ons beter gezind is. Nu zijn we nog even thuis bij Mariza. Zij voert ons straks naar de bus, want we vertrekken om 20u30 lokale tijd met de nachtbus naar Cordobá (Argentinië) waar we via Workaway bij een imker gaan logeren.
We zullen de warme gastrijheid en goede zorgen bij Mariza toch missen... :-)
Ok, wat onthouden we van Uruguay?
- Iedereen drinkt heel de dag door Maté (thee) en neemt die overal mee naartoe (op de bus, naar het strand, om boodschappen te doen...)
- Uruguay is een erg westers land met heel warme mensen
- Het noorden is authentieker en heeft mooie, ruwe natuur maar de kust aan de zuidkant wordt meer gepromoot en heeft natuurlijk ook wel wat
- Voor elke Uruguayaan tel je 3 koeien en aan (zachtaardige!) straathonden heb je hier ook geen gebrek
- Wil je de echt mooie plekjes vinden? Vraag dan rond bij de lokale mensen wat zij de mooiste plaats vinden, want ze reizen veel in eigen land

Chau Uruguay!

• 29 November 2016 - 21:55

Vanessa :

Hey Xena en Kevin;

Heb eindelijk de tijd eens genomen om jullie reisverslag te lezen. Heel leuk om te lezen dat jullie het zo goed stellen. Zo te zien/lezen hebben jullie er al veel van genoten.

Ik zal jullie reisverslag regelmatig checken ... ben nieuwsgierig naar wat nog komen zal.

Nog veel plezier;
    Groetjes Vanessa

• 30 November 2016 - 13:15

Kevin&Xena :

Hoi Vanessa!
    Altijd fijn om te horen dat jullie het leuk vinden om mee te lezen over onze avonturen :-)
    Net nog een nieuwe update geplaatst, zie! ;-)