Zat 5/11: dag 2 in Colonia en op naar Montevideo - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Kevin&Xena - WaarBenJij.nu Zat 5/11: dag 2 in Colonia en op naar Montevideo - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Kevin&Xena - WaarBenJij.nu

Zat 5/11: dag 2 in Colonia en op naar Montevideo

Blijf op de hoogte en volg Kevin&Xena

06 November 2016 | Uruguay, Montevideo

In de voormiddag zetten we onze stadstour in dit UNESCO-werelderfgoed verder en bezochten we de vuurtoren, de stadsmuur en nog meer. Colonia del Sacramento is de oudste stad van het land, in 1680 gesticht door de portugezen.
Om 13u sprongen we alweer op de bus om verder te trekken: naar Montevideo. We hebben namelijk een plek gevonden in La Paloma om te werken in/aan een hostel in opbouw en die mensen vroegen of we de 5de al konden komen. We kwamen uiteindelijk overeen dat we de 7de zouden arriveren zodat we Montevideo nog konden bezoeken, maar moeten nu wel een beetje tempo houden ;-)
In de namiddag gingen we slenteren in Park Rodo net zoals echte Montevideanen(?), want het leek wel of de hele stad daar zat te genieten aan de oevers van de rivier.
We maakten voor de eerste keer ook onze voeten nat en liepen door het zand...zalig! Niet aan de zee, maar aan El Rio de la Plata.
Op de terugweg werden we op straat nog verrast door een carnavalsgroep die aan het repeteren was (lees: feestje met dans en muziek gratis en voor niks) voor het echte werk in februari .
't Is hier bijlange niet slecht... :-)
Morgen: het oude centrum van Montevideo.

Groetjes!

• 06 November 2016 - 21:02

Anne-Sophie:

Leuk om te kunnen meegenieten van jullie avonturen via beeld en tekst!

Klinkt superdemax daar!!

Veel plezier!!

AS

• 07 November 2016 - 18:06

Hilde:

hé grietje, het is mij gelukt om je blog te vinden, ik de computerleek :-).
    Ik kijk al uit naar je volgend verslag, wat leuk om het te volgen. Geniet er 200% van.

lieve groeten
    Hilde

• 13 November 2016 - 22:47

Kevin&Xena :

Leuk dat jullie de weg vinden en zo enthousiast meevolgen! Ik heb een beetje achterstand opgelopen, maar werk vanavod bij zodat jullie weer helemaal up-to-date zijn :-D
    Heel veel liefs!