23/11: Dag 1 in La Quebrada de los Cuervos - Reisverslag uit Treinta y Tres, Uruguay van Kevin&Xena - WaarBenJij.nu 23/11: Dag 1 in La Quebrada de los Cuervos - Reisverslag uit Treinta y Tres, Uruguay van Kevin&Xena - WaarBenJij.nu

23/11: Dag 1 in La Quebrada de los Cuervos

Blijf op de hoogte en volg Kevin&Xena

26 November 2016 | Uruguay, Treinta y Tres

We zijn vanochtend (auw auw korte nacht) de buurt al wat gaan verkennen onder begeleiding van Pablo (de gastheer van onze logeerplek) die ons naar de mooiste plekjes leidde en ervoor zorgde dat we de weg nog terugvonden (en niet opgegeten werden door de rondcirkelende gieren :-D). Zo trokken we door de weidse graslanden en bossen naar een watervalletje. We waren er niet op voorzien om te zwemmen maar dat kon wel dus sprongen we in ons ondergoed in het frisse water :-) Na een drietal uurtjes wandelen, waren we terug in La Cañada del Brujo om te bekomen.
In de namiddag sprongen we allebei op een ros (Kevin een stalen en ik een echt :-D) om de buurt verder te verkennen. Deze plek staat nergens te vinden bij de top 10 bezienswaardighedenvan Uruguay en wij snappen echt niet waarom... We zijn de eigenaar van het hostel in Colonia del Sacramento erg dankbaar dat hij ons hierover verteld heeft, want het is hier prachtig en ongelooflijk uitgestrekt. Morgen trekken we het beschermde natuurpark in en vandaag zagen we al een schorpioentje, wandelende tak en tal van vogeltjes. Dat belooft!